maandag 26 maart 2012

Leuker kunnen we het niet maken en makkelijker ook niet

1 April nadert en dat betekent dat de belastingaangifte bijna verstuurt moet zijn. Aangezien ik per 1 december 2011 ingeschreven sta bij de KvK moet ik ook over 2011 aangifte doen. Op zich niet al te gecompliceerd aangezien er die maand nog helemaal niks gebeurt is. Een mooie gelegenheid dus om te zien wat je allemaal moet invullen.

In Nederland kan iedereen zich gewoon inschrijven als bedrijf ongeacht of je erens kennis van hebt. In Belgiƫ werkt dat niet zo en moet je toch enkele diploma's hebben. Ik weet nog niet wat ik daar van vind. Aan de ene kant is het fijn dat gewoon iedereen een eigen bedrijf kan starten zonder eerst weer te studeren oid. Aan de andere kant schrik ik nu toch wel van die belastingaangifte. Er worden bijvoorbeeld termen gebruikt waar ik nog nooit van gehoord heb.

Fijn dat ik er nu achter kom, als er eigenlijk niks aan te geven is ipv pas bij de aangifte over 2012.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten