donderdag 7 oktober 2010

Afleiding

Jumare is vooral gericht op genaaide babydragers. Nu laat ik mij ook nog wel afleiden. Zeker nu de kleine meid over 2 weken jarig is (ze wordt al weer 1 jaar!) ben ik druk in de weer om van alles voor haar te maken. Zoals haar verjaardags outfit.

Ik ben al maanden geleden begonnen met het breien van een jurkje. Nu moet ik even vermelden dat ik eigenlijk nog helemaal niet kon breien. Ondertussen heb ik de tricot steek wel voldoende geoefend. De volgende stap was een boordsteek. Tja, geen idee hoe dat moest en hoe dat eruit moest zien. Dus dan bel je de leermeester (lees: moeder). Na wat telefonische uitleg ging ik vol goede moed aan de slag. Maar toch klopte er ergens iets niet. Dit was wel heel raar. Na enkele malen de boel uit elkaar gehaald te hebben, nog maar eens de leermeester geraadpleegd. De gouden tip: de draad bij recht en averecht ook naar achter of naar voren brengen. Dat werkte al stukken beter.

Na wat proberen (en enkele keren opnieuw beginnen, ook dankzij de kleine meid die aan mijn naald trok waardoor alle steken eraf gleden), leek dit toch ook niet juist. Na wat googlen kwam ik de volgende gouden tip tegen: als je met recht eindigt, begin je de volgende naald met averecht en andersom.

Ik geloof dat ik nu op de juiste weg zit. Ik sta er wel weer van te kijken dat ik blijkbaar zoveel geduld en doorzettingsvermogen heb. Nu nog maar 1,5m boordsteek breien, een shirtje en een legging voor erbij maken en de verjaardagsoutfit is af. Nog twee weken! In die tijd moet er ook nog een pop af. Hoezo ambitieus?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten